AULES DIGITALS

Aquest BLOG ens ajudarà a saber un poc més sobre l'aplicació educativa d'elements digitals a la práctica en el aula

domingo, 11 de marzo de 2012

TEMA 2: INTEGRACIÓ DE LES TIC EN EL CURRÍCULUM


TEMA 2:
INTEGRACIÓ DE LES TIC EN EL CURRÍCULUM

  • RAONS PER LES QUALS UTILITZEM LES TIC


1º Gran quantitat d’informació
Per a poder integrar les TICs el element més important és saber la intencionalitat de la funció que ha de desenvolupar en l’aula.
Hem de saber com gestionar-los i triar entre la quantitat de recursos que trobem a internet.

2º Ambients d’aprenentatge a baix cost
Gran potencial que ens ofereixen les tics a la classe , acosenguir ambients d’aprenentatge a baix cost i el estalvi que es produïria (gasolina, personal...) ambients barats.

3º Competència digital
Les TICS tenen sentit per a donar resposta a la competènca digital, surten noves necesssitats al èsser humà i hem de donar resposta educativa i suport necessari per a desenvolupar aquesta demanda.


  • DIFERÈNCIA ENTRE UN ESTÀNDARD I UN INDICADOR

Estàndard: És un concepte més general (sap utilitzar el ordinador, internet,sap utilitzar les eines de classe).
Indicador: És més pràctic, procedimental, és un desenvolupament més concret. (sap utilitzar el windows, processadors, editors de video, sap utilitzar el correu electrònic,sap utilitzar el projector, google docs, coneixements de xarxes d’ internet).

A partir d’aquestes necessitats que surten es generen una sèrie de estàndards i indicadiors que demanen una sèrie de criteris.


  • ESTÀNDARDS TIC

Diferenciarem d’estandard TICS per a l’alumnat i per als professors:

Els estàndards tic per a l'alumnat:
  • Hauràn de ser competents per a utilitzar les tics
  • Hauràn de saber cercar, analitzar i avaluar l'informació
  • Hauràn de ser crítics, ser capaços de prendre decisions i solucionar problemes
  • Hauràn de ser creatius, comunicadors, col·laboradors i productors.

Els estàndards tic per als docents:
  • Facilitar i inspirar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants
  • Dissenyar i desenvolupar experiències d'aprenentatge i avaluacions pròpies de l'era digital.
  • Modelar el treball i l'aprenentatge característics de l'era digital.
  • Promoure i exemplificar tant la ciutadania digital, com la responsabilitat

Els docents haurem de comprometre'ns amb el creixement professional i amb el lideratge.
  • Haurem de ser capaços de solucionar problemes i prendre decisions (si tenim escàs espai per a desenvolupar una pràctica hem de ser capaços de solucionar el problema, tb si ens fallen les TICS, hem de saber que fer, utilitzar les tic per a poder solucionar-lo).
  • Hem de ser creatius amb les TIC i generar material de certa qualitat (emprar-la com una eina de recolçament). Moltes vegades als mestres se li proporciona tot el material, enllaços, solucions...però hem de ser capaços de produïr material nou per a poder ampliar el que ens proporcionen els materials de que disposem.
  • Hi ha que innovar sempre , és important des de el punt de vista educatiu.
  • Hem de forma persones amb les tics estarem en conexió amb la realitat.
  • Haurem de potenciar ambients de aprenentatge ón puguem aplicar les tics, experiències d’aprenentatge adaptar els materials, etc...(no podem demanar en full si estem treballant les tics).
  • La ciutadania digital (hem de ser ciutadans capaços de dominar les tics, traure informació, crear un document, etc...)






  • MODEL D’INTEGRACIÓ DE LES TIC



Adreça Institucional. Fa referència al lideratge administratiu, pedagògic i tècnic requerit per part de les directives de la Institució Educativa i, als canvis necessaris en la seva estructura i en la seva cultura de l’organització.Des del centre s’ha de ser capaç de canviar la direcció del pensament que està al colegi, fer veure la importància de les TIC en l'ensenyament, assesorament, orientació, recursos, molt important per al desenvolupament tecnológic del centre.

Infraestructura TIC. Indica els recursos tecnològics pròpiament dits: maquinaria, programes (sistema operatiu i altres aplicacions bàsiques). Conectivitat, suport tècnic i hardware. Des de la direccio es proporciona el necessari: infraestructura (pex ordinador i pantalla), servei tècnic també i conectivitat entre els diversos ordinadors dels centres.

Coordinació i docènciaTIC. Tracta les funcions que han d'ocupar dintre de la institució tant el coordinador informàtic, com els docents d'aquesta assignatura. Hi ha d’haver un coordinador informàtic que assesora, diu el que pots utilitzar, ha d’estar coordinat amb els diferents docents de cada assignatura, encara que siga complicat.

Docents d'altres àrees. Es refereixa les competència que aquests han de tenir per a poder integrar les TIC en l'ensenyament de les seves matèries/assignatures. S’ha de tindre en compte els docents per a que treballen en coordinació amb el coordinador i han de ser capços per a desenvolupar la seua feina en quant a les tic, la formació és decisiva.

Recursos digitals. Atén la disponibilitat i correcta utilització de programari i recursos Web. Fa referència a que el colegi ha d’estar dotat del sofware necesari per a cobrir les necessitat dels alumnes.

Un enllaç molt interessant que amplia aquesta informació:

No hay comentarios:

Publicar un comentario