AULES DIGITALS

Aquest BLOG ens ajudarà a saber un poc més sobre l'aplicació educativa d'elements digitals a la práctica en el aula

domingo, 11 de marzo de 2012

TEMA 4: E-LEARNING


TEMA 4

E-LEARNING

En aquest tema aprofundirem sobre E-learning i les seues caracteristiques.

DEFINICIONS
Existeixen com tres definicions bàsiques sobre el E-learning:
  1. Formació en la qual s’utilitza la xarxa com a eina de transmisió de la informació.Utilitzant internet (xarxa oberta)e intranet ( xarxa tancada, propia en el recinte del centre o empresa que permet comunicar-se entre els usuaris, campus virtual, per exemple, o  en la xarxa del col·legi.
  2. Ensenyança  a distància oberta i flexible que utilitza les TIC.
  3. Servidor que emiteix els recursos i nosaltres accedim a eixos materials mitjançant els navegadors. Permiteix la distribució en format electronic amb un servidor que controla els altres i el seus accesos.. per a accedir utilitzem els navegadors webs (http, etc,...)
La pàgina web de la universitat te el seu propi servidor www.ua.es per a veure aquestos materials utilitzarem els navegadors mitjançant els protocols tcp/ip o http.

CARACTERÍSTIQUES BÀSIQUES DEL E-LEARNING

1.  Ús de navegadors Web, per a accedir a la informació, per exemple, als materials del campus o altres,  i per això, necesitem el navegador web
2.  Aprenentatge basat en tutories, el aprenentatge es no presencial i les tutories juguen un paper molt important.
3. Material digital i aprenentatge flexibe (sense restricció d’horaris al descarregar els materials, etc...
4. Aprenentatge mitjançant PC, el element principal del E-learning és el ordinador, a més és indispensable.
5.  Utilitza els protocols TCP/IP i HTTP
6. Un aprenentatge individualitzat (al teu nivell, al teu ritme) versus l’aprenentatge colaboratiu i interactiu.
7. Utilització d’eines síncrones (sincronitzades quan i amb el que tú solicites d’informació chat, messenger, etc...) i asincrones ( no sincronitzada en el moment en que demanes l’informació, foros, per exemple)
8.  La conexió entre maestre alumne esta separada pel factor espai-temps
9. L’administració dels materials (ex. campus virtual, els profes administren els materials que anem a utilitzar)
10. Multimèdia / Hipertextual-Hipermedia. Podem utilitzar elements multimedia, per exemple,  ficar viedos (format hipermedia), textos (format hipertextual).
HIPERMEDIA: dins del multimedia el que es centra només en videos.
HIPERTEXTUAL: el que es centra en els textos.

AVANTATGES
  • Posa a l’abast una quantitat d’informació per a l’alumne.
  • Facilita la actualització dels continguts, editant les entrades o rectificant d’una forma ràpida i que la resta de la gent ho pot consultar
  • Deslocalització del coneixement (nosaltres generem el material pero pot accedir tot el món a qualsevol hora del dia).
  • Facilita l’autonomia de l’estudiant.
  • Facilita una formació JUST IN TIME (just a temps, et fiques en internet i pots accedir a la informació de qualsevol forma  i en qualsevol moment ) I JUST FOR ME (per a mi, segons les meues posibilitats).
  • Afavoreix una formació multimedia.
  • Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
  • Ens permet estalviar costos i desplaçaments
  • Facilita un aprenentatge grupal i colaboratiu mitjançant els foros o chats (si tenim dubtes ens conectem en linia i els companys ens poden ajudar).

INCONVENIENTS
  • Inversió extra  de temps del professor, ha de preparar més materials pujar-los,etc...
  • Mínimes competències tecnològiques, tant del professor com de l’alumne.
  • L’alumne ha de tindre les habilitats suficients per a desenvolupar el treball autònom i el mestre ha de tindre un a serie de competències bàsiques.
  • Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne. En els cursos d’E-learning, si son de un grup més reuit será molt mes efectiu la ratio ha de ser la adequada per a que el professor puga donar abast i ensenyament de qualitat.
  • Baix  contingut en els materials, el professor no revisa o no actualitza el material i no li passa el  filtre  a la informació  fent- la inadequada, el material es de un contingut molt baix.
  • El professor ha d’establir regles bàsiques per a la aplicació d’E-learning
  • El professor ha de estructurar tot el material, ha de saber perque utilitzen els foros, etc...
  • Una discussió ben dissenyada pot generar una compressió millor d’un concepte
  • L’alumne ha de presentar projectes durant el curs
  • Amb una data límit per a presentar aquestos projectos
  • Els alumnes han de poder seleccionar el tema dels projectes
  • En un curs d’E-learning se li ha de fer feed back  a lalumne en el procés amb les adequades valoracions positives i negatives,ha de ser contínua.

No hay comentarios:

Publicar un comentario