TEMA 4
E-LEARNING
En aquest tema aprofundirem sobre E-learning i les seues caracteristiques.
DEFINICIONS
Existeixen com tres definicions bàsiques sobre el E-learning:
- Formació en la qual s’utilitza la xarxa com a eina de transmisió de la informació.Utilitzant internet (xarxa oberta)e intranet ( xarxa tancada, propia en el recinte del centre o empresa que permet comunicar-se entre els usuaris, campus virtual, per exemple, o en la xarxa del col·legi.
- Ensenyança a distància oberta i flexible que utilitza les TIC.
- Servidor que emiteix els recursos i nosaltres accedim a eixos materials mitjançant els navegadors. Permiteix la distribució en format electronic amb un servidor que controla els altres i el seus accesos.. per a accedir utilitzem els navegadors webs (http, etc,...)
La pàgina web de la universitat te el seu propi servidor www.ua.es per a veure aquestos materials utilitzarem els navegadors mitjançant els protocols tcp/ip o http.
CARACTERÍSTIQUES BÀSIQUES DEL E-LEARNING
1. Ús de navegadors Web, per a accedir a la informació, per exemple, als materials del campus o altres, i per això, necesitem el navegador web
2. Aprenentatge basat en tutories, el aprenentatge es no presencial i les tutories juguen un paper molt important.
3. Material digital i aprenentatge flexibe (sense restricció d’horaris al descarregar els materials, etc...
4. Aprenentatge mitjançant PC, el element principal del E-learning és el ordinador, a més és indispensable.
5. Utilitza els protocols TCP/IP i HTTP
6. Un aprenentatge individualitzat (al teu nivell, al teu ritme) versus l’aprenentatge colaboratiu i interactiu.
7. Utilització d’eines síncrones (sincronitzades quan i amb el que tú solicites d’informació chat, messenger, etc...) i asincrones ( no sincronitzada en el moment en que demanes l’informació, foros, per exemple)
8. La conexió entre maestre alumne esta separada pel factor espai-temps
9. L’administració dels materials (ex. campus virtual, els profes administren els materials que anem a utilitzar)
10. Multimèdia / Hipertextual-Hipermedia. Podem utilitzar elements multimedia, per exemple, ficar viedos (format hipermedia), textos (format hipertextual).
HIPERMEDIA: dins del multimedia el que es centra només en videos.
HIPERTEXTUAL: el que es centra en els textos.
AVANTATGES
- Posa a l’abast una quantitat d’informació per a l’alumne.
- Facilita la actualització dels continguts, editant les entrades o rectificant d’una forma ràpida i que la resta de la gent ho pot consultar
- Deslocalització del coneixement (nosaltres generem el material pero pot accedir tot el món a qualsevol hora del dia).
- Facilita l’autonomia de l’estudiant.
- Facilita una formació JUST IN TIME (just a temps, et fiques en internet i pots accedir a la informació de qualsevol forma i en qualsevol moment ) I JUST FOR ME (per a mi, segons les meues posibilitats).
- Afavoreix una formació multimedia.
- Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
- Ens permet estalviar costos i desplaçaments
- Facilita un aprenentatge grupal i colaboratiu mitjançant els foros o chats (si tenim dubtes ens conectem en linia i els companys ens poden ajudar).
INCONVENIENTS
- Inversió extra de temps del professor, ha de preparar més materials pujar-los,etc...
- Mínimes competències tecnològiques, tant del professor com de l’alumne.
- L’alumne ha de tindre les habilitats suficients per a desenvolupar el treball autònom i el mestre ha de tindre un a serie de competències bàsiques.
- Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne. En els cursos d’E-learning, si son de un grup més reuit será molt mes efectiu la ratio ha de ser la adequada per a que el professor puga donar abast i ensenyament de qualitat.
- Baix contingut en els materials, el professor no revisa o no actualitza el material i no li passa el filtre a la informació fent- la inadequada, el material es de un contingut molt baix.
- El professor ha d’establir regles bàsiques per a la aplicació d’E-learning
- El professor ha de estructurar tot el material, ha de saber perque utilitzen els foros, etc...
- Una discussió ben dissenyada pot generar una compressió millor d’un concepte
- L’alumne ha de presentar projectes durant el curs
- Amb una data límit per a presentar aquestos projectos
- Els alumnes han de poder seleccionar el tema dels projectes
- En un curs d’E-learning se li ha de fer feed back a lalumne en el procés amb les adequades valoracions positives i negatives,ha de ser contínua.
No hay comentarios:
Publicar un comentario