AULES DIGITALS

Aquest BLOG ens ajudarà a saber un poc més sobre l'aplicació educativa d'elements digitals a la práctica en el aula

martes, 15 de mayo de 2012

TEMA 14

TEMA 14

PROGRAMMARI LLIURE


LINUX
Linux és un sistema operatiu lliure i no hi ha que pagar. El sistema va acompanyat del codi font(codi que fa funcionar el sistema operatiu).
El sistema linux está format per un nucli i al voltant dàquest nucli hi ha una serie de llibreries que el fan funcionar. Una llibreria d’un ordinador és un lloc on l’orincdor te emmagatzemades totes les dades per a executar qualsevol programma del sistema operatiu. és com agafar un llibre i llegir totes les instruccions que necessita per a desenvolupar una tasca.
Les arquitectures on es pot desenvolupar pot ser qualsevol hardware i la versio més famosa és UBUNTU. http://www.ubuntu.cat/
Ubuntu GNU / Linux és un sistema operatiu basat en el nucli Linux i en algunes eines del projecte GNU. L'estructura tècnica del sistema està basada en el projecte Debian, però el plantejament està inspirat en els principis del corrent ubuntu, un moviment humanista encapçalat pel bisbe Desmond Tutu, Premi Nobel de la Pau 1984.
Econòmicament el projecte se sosté amb aportacions de l'empresa Canonical del milionari sud-africàMark Shuttleworth.

Des de la pròpia pàgina d'aquesta distribució es poden descarregar i sol · licitar els CD perquè ens els envien.


SOFTWARE LLIURE

Definició de software lliure: és qualsevol tipus de sofware que compleix aquestes quatre característiques:
  • Llibertat d’usar el programma amb qualsevol proposit: ingenieria, educacio, servidors.
  • Llibertat d’estudiar com funciona el programa i adaptarla a les seues necessitats. Amb el codi font, se com funciona el programa i l’adapte a les meues propies necessitats, un exemple és MOZILLA; desenvolupat entre 70 millions de persones i pots modificar.
En google per exemple, el modifiquen en microsoft i no pots modificar, en interent explorer no tens dret a modificar un pluggin ni modificar cap codi per a adaptarlo a les teues necessitats. En mozzilla si que pots agafar el codi i modificar-lo, és conegut com OPEN SOURCE.http://es.wikipedia.org/wiki/C%C3%B3digo_abierto Per exemple: gimp és com photoshop pero gratis. 
El google chrome, Safari, Mozilla, tots són lliures..l’unic tancat és Internet Explorer.


LLIUREX


QUÈ ÉS LLIUREX?
LliureX és una distribució GNU/Linux (un sistema operatiu i un conjunt de programes), totalment plurilingüe, desenrotllada davall el paradigma del programari lliure i específica per a l'àmbit educatiu valencià.És el programari de software lliure que s’utilitza en la comunitat valenciana






Per a més informació, consultar la pàgina web de LliureX: www.lliurex.net
http://lliurex-amic.blogspot.com.es/

TEMA 13


Xarxes socials en educació: Twitter i Facebook



XARXA SOCIAL

Red social que permet manar missatges de text pla.
Els missatges son públics encara que es poden administrar la privacitat de cada missatge.
El sistema consisteix en anar seguint a usuaris amb interessos en comú i tenir a la mà les seues actualitzacions per a estar al dia de les novetats d’aquest usuari en qüestió.
Es va popularitzar quan els personatges públics i famosos van començar a publicar en el seu tabló les novetats dels seus treballs i inclús la seua vida personal.

En aquest vídeo veiem l’impacte de twitter en la vida dels famosos

APLICACIONS EDUCATIVES DE TWITTER I FACEBOOK





Cada professor o grup d'estudiants descobrirà o dissenyarà un ús educatiu propi a aquesta eina. A la data, s'han creat diversos centenars de complements que s'utilitzen amb el Twitter per potenciar la seva ocupació segons les múltiples i diverses necessitats de les persones. L'àmbit educatiu és un espai creatiu i d'innovació permanent. No oblidem que Twitter és només una eina, l'ús de tercers dependrà de nosaltres. Aquí només hem anotat alguns de les seves aplicacions més freqüents fins avui.







TEMA 12 WEBQUEST


TEMA 12

Eines de la Web 2.0: Webquest

http://www.isabelperez.com/webquest/taller/qwebquest.htm



Típus pus de Webquest

  • Webquest a curt termini
Es dissenya per a ser acabat d'una tres períodes de classe.

  • Webquest a llarg termini
Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.

En aquest enllaç trobem molts recursos per a crear una webquest i el procediment a seguir:

Exemple d’interfaç d’una webquest










TEMA 11

 

TEMA 11

EINES DE LA WEB 2.0: BLOCKS I WIKIS


 

CARACTERÍSTIQUES D’UN BLOC

 

 

TIPUS DE BLOCS

Bloc de centre
Bloc d’aula
Bloc de professors
Bloc de blocs
Bloc de pobles
Bloc de Recursos
Bloc d’alumnes

CARACTERÍSTISTIQUES D’UNA WIKI



 

ÚS DIDÀCTIC DE BLOCS I WIKIS

Enllaç al bloc tauler d'anuncis del professor (RSS alumnes)

TEMA 10. LA WEB 2.0

EVOLUCIÓ  WEB 1. 0 - WEB 3. 0



Hem vist la 1.0, estátic etc..com escriure un llibre , la web 2.0 és com quedar amb els amics, es la socialització. i la 3.0 és molt més revolucionari. El cercador magatzema la info que tu cerques per a facilitar-te la informació que está rel.lacionada amb el que busques normalment. Et facilita la cerca.  El pas més avançat és la geolocalització, qualsevol persona está localitzada en tot moment en el seu smartphone.


 

 DIFERÈNCIES ENTRE LA WEB 1.0 I LA WEB 2.0


WEB 1.0WEB 2.0

  • Pàgines web estàtiques: el creador de la pàgina puja la informació a la xarxa, però no es pot actualitzar desde fóra ni deixar comentaris ni interactuar ni comunicar-se amb el creador de la pàgina. L’usuari només pot llegir i rebre l’informació
  • Els continguts són produïts pel webmaster
  • L’arquitectura de treball es Client- servidor : El servidor posa la informació i l’usuari la llig i trau la informació. ES puja la info a un servidor. i el client accedeix al contingut.
  • Visualització de continguts mitjançant un navegador web
  • L’usuari solament pot llegir el contingut
  • És necessari tenir instal·lat un programa client en l’ordinador. Necesitem tindre un programa instalat que ens permiteixca la gestió de la informació. Necesite el word o un altre programa que em permiteixca poder accedir aun codi html que ens puga permetre pujar el material a la web.



  • Gran interacció entre els usuaris.
  • La plataforma de treball és la propia pàgina web (no és necessari tenir instal·lat un progrma client al ordinador).
  • Contigut més dinàmic. Tot el món está participant i aportant informació
  • Visualització mitjançant navegador, Lector RSS
  • L’escriptura web és compartida.
  • La unitat mínima de contingut és el post o article.
  • Tots són autors de la informació, tant el creador com el que comenta o participa, interacciona en la página, el que fan és millorar o beneficiar a la página.



APLICACIONS DE LA WEB 2.0


     Hi ha gran quantitat d’aplicacions segons la activitat a la qual es destina:
  • Per a expressar-se, crear i publicar: Blocs, Wikis
  • Per a compartir, publicar i cercar informació: Podcast, youtube, Flickr, Del.licious, Slideshare
  • Xarxes socials: Second Life, Twitter, Facebook.
  • Per a accedir a a la informació d’interés: RSS, XML, Blogline, Googlereader, cercadors especialitzats.

     Llocs representatius de Web 2.0


Google: és més que un cercador, és una marca que abasta des d’un sistema de correu electrònic (Gmail) fins a un mapa mundial amb mapes i ortofotografies (Google maps).https://www.google.es/

Emule és una aplicació que permet l'intercanvi d'arxius entre usuaris de forma descentralizada.http://www.emule-project.net/home/perl/general.cgi?l=17
Wikipedia és un projecte de encipledia lliure on són els usuaris els que escriuen els artícles.http://es.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Portada
Ebay és un lloc que permet a milions d'usuaris a tot el món comprar i vendre qualsevol cosa a qualsevol lloc .http://compraventa.ebay.es/
Youtube és el lloc favorits de milers d'usuaris per veure vídeos que els mateix usuaris aporten i comparten.http://www.youtube.com/
Skype és una aplicació que permet parlar gratuïtament amb altres usuaris que es troben arreu del món, usant tecnología de veu sobre IP. Skype permet fins i tot parlar per teléfon  arreu del món a un preu efímer.http://www.skype.com/intl/es/get-skype/on-your-computer/windows/
Writely: Ofereix un processador de text en línia que permet compartir els document amb altres usuaris i fins i tot publicar automáticament en Blogger.http://www.genbeta.com/web/writely-procesador-de-textos-online
Blogger, és l'aplicació més popular per crear un weblog de forma fácil. Els weblogs estan revolucionant Internet i blogger és la forma més fàcil de crear un diari en Internet.http://www.blogger.com
Flickr és un lloc que facilita que els internautes comparteixen fotografíes.http://www.flickr.com/



 IMPLICACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0



En conclusió WEB 2.0 és més actitud i model de negoci abans que tecnología: centrat en COMUNICACIÓ, centrat en L'USUARI, la tecnología ha de suportar els conceptes i en el constant canvi.


 

TEMA 9 LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ A LA SOCIETAT DIGITAL



Societat TIC

Els mitjans de comunicació fan que la necessitat de tenir les TIC a l’abast siga necessari, ja que ens inciten al consumisme de les noves tecnologies per tal de no estancar-se i estar al dia en totes les eines informàtiques.




La gran preséncia de la “mass media” i de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), amb els seus llenguatges audiovisuals en tots els àmbits de la societat: oci, llar, món laboral...han canviat la manera de veure l’educació i la interacció de la societat en general.

Gran quantitat d’informació.
Continus avanços científics i tecnològics en tots els camps del saber. 
La fi de l'era industrial.
Llibertat de moviment. 
Nous entorns laborals. 

Què són les TIC?

DEFINICIÓ DE TIC: Conjunt de processos i productes derivats de les eines (maquinari i programari), suports i canals de comunicació relacionats amb l’enmagatzenatge, processament i transmissió digitalitzada de la informació.



Característiques de les TIC

  • Inmaterialitat.

  • Deslocalització

  • Interactivitat

  • Instantaneitat.
  • Reproducció limitada.

  • No linealitat (hiperenllaços).

  • Interconexió.

  • Diversitat/ Multiformat



Aportacions de les TIC

  • Fàcil accés a tot tipus d'informació,

  • Instruments per a tot tipus de procés de dades.

  • Canals de comunicación immediata, sincrónica i asíncrona.

  • Emmagatzematge de grans quantitats d'informació.

  • Automatització de tasques.

  • Interactivitat.

  • Homogeneïtzació.



                
5.  Limitacions de les TIC

  • Problemes tècnics

  • Falta de formació

  • Problemes de seguretat.

  • Barreres econòmiques.

  • Barreres culturals.