Exposició del profesor recolzat en tecnologies
http://comp020.blogspot.com.es/2009/11/es-un-programa-disenado-para-hacer.html
El professorat utilitza les noves tecnologies, l’ordinador i les eines que té al seu abast i un projecte per a millorar l'explicació amb recursos (presentacions power point, openoffice, simulacions virtuals, pdf, continguts multimèdia...etc), preparats per ell mateix o per uns altres (editorials, compayns, altres professionals).
Iniciació a la informàtica
La millor manera per a que aprenguen és que ells mateixos puguen manipular les eines i que els professors siguen la guia. Si deixem que l’explicació del mestre siga la única ajuda que tenen per a començar a utilitzar les eines de les noves tecnologies, els alumnes no arrivaran a fer un ús crític i funcional, i per tant no serà significatiu per al seu aprenentatge.
Treball mitjançant programes educatius
Exemple de recursos dels professors de primària: http://miclase.wordpress.com/
Aquesta modalitat consisteix en la utilització de programes, habitualment elaborats per uns altres, algunes vegades és el propi professor qui els construeix.
Exemples de programes educatius molt útils per als mestres:
http://www.donsantos.com/
D'aquesta forma sol garantir-se major proximitat als objectius curriculars que estan treballant i a les necessitats educatives de cada alumne.
http://redescolar.ilce.edu.mx/redescolar/lecturas_BB/diplomado/integracion_curricular_de_las_tics.pdf
En els programes educatius l'habitual és que proposen exercicis en els quals s'ha de trobar la resposta correcta. Per exemple, aquest exercici:
http://www.genmagic.org/lengua2/comprens2.swf
D'aquesta forma l'ordinador pot aportar un aspecte atractiu i pot resultar motivador.
La tasca que se sol demanar no és molt diferent a les quals es realitzen en paper i llapis.
http://www.pipoclub.com/
Aprenentatge per investigació
El professsor es com un guia que l’orienta i el alumne apren mes o menys depen de les seues necessitats i de la manera més autónoma possible.
A vegades el professor apren de totes les treballs i qüestions que li presenten els alumnes.
El component cooperatiu permet l'intercanvi de les diverses opinions. Permet la creacio de xarxes.. podem usar les tic per a poder a sociarme amb gent que esta treballant el mateix tema per a aconseguir més informació
La possibilitat de triar entre diferents opcions d'aprenentatge permet convertir el procés de treball en objecte d'aprenentatge.

No hay comentarios:
Publicar un comentario