TEMA 1:
TIC I EDUCACIÓ A PRIMÀRIA
Les TICs milloren, implementen i enriqueixen el sistema educatiu i el sistema de informació
a l’Educació.
LOE al article 17, estableix “la millora de la qualitat i l’eficàcia dels sistemes d'educació i de formació, el que implica major competència digital de docents i alumnes.
Iniciar-se en la utilització, per a l'aprenentatge, de les tecnologies de la informació i la comunicació desenvolupant un esperit crític davant els missatges que reben i elaboren.
??El mestre d'aquesta etapa educativa, ha de recordar que entre els principis pedagògics establerts,la transversalitatde les TIC estàpresenten totes les àreescurricularscomunes (Art.19 de la LOE)
TIC:
És l’element que ens permet la cerca d’ informació, procesar-la i extraure el coneixement
Competencia digital
Hem d’aplicar-les a totes les àrees del currículum
Millora l’eficàcia del sistema educatiu en primaria i secundària.
Important: S’ha d’evitar la dependència i actuar i pensar críticament, aprofitar amb un criteri de filtre (article 17 LOE).
Tractament de la informació i competència digital.
INFORMACIÓ: (competencia digital), capacitat de cercar, obtenir, processar, comunicar i obtindre coneixement. per poder fer tot aquests processos disposem d’una eina molt important, les TIC.A partir de la informació que obtenim hem de saber poder extraure el contingut que volem d’eixa informació, ser capaços de procesar-la, transformar-la i comunicar-la.
FINALITAT:
Instrument d’aprenentatge que té grans 3 branques, cadascuna d’aquestes branques conté habilitats que hem de ser capaços de realitzar:
- Aprendre i tenir coneixements sobre les TIC
- Alfabetitzar a l’alumnat en el seu ús
- Transmentre la capacitat de saber aprendre sobre les TIC.
- Saber aprofitar la informació que ens donen accés, es a dir, saber triar entre tota la informació que ens proporciona
- Aprendre a utilitzar una eina que puga seleccionar, buscar, organitzar i orientar eixa informació per traure profit.
INFORMACIÓ → TIC → ORGANITZAR, ORIENTAR
Coneixements, destreses i actituds de la competència digital.
La competencia digital es du a terme per mitja de tres branques:
CONEIXEMENTS
- és la part més teòrica (coneixement de la naturalesa; manera d’operar dels sistemes tecnològics, idees bàsiques, memoria RAM, ROM...)
- Ser capaços de coneixer els abusos i els usos dels TICS. hem de saber el ús d’internet.
DESTRESSES
- és la part més practica (Saber com utilitzar Google, Google Docs, etc)
- Ser capaços de poder consultar una base de dades determinada o no, o d’utilitzar una eina informatica en funció de les necesitats que tinguem
- Ser capaços d’utilitzar editors d’imatge digital, àudio i video... etc.
- world wide web (www): navegar per internet.
- Ser capaços de fer front a problemes que poden sortir en l’ordinador.
Coneixements i destreses estan intrínsicament relacionades.
ACTITUTS
- Concepte més abstracte, és el fi de la eina que anem a utilitzar
- Predisposició, motivació
- Saber ser crítics sobre els continguts que estan generant-se amb les TIC.
Exemple de competencia digital: el bloc, hem de saber que es un boc (coneixement), hem de saber fer un bloc (destresa), he de saber com integrar eixe bloc (actitut).
No hay comentarios:
Publicar un comentario